Kurumsal Kimlik

LOGO & FONT

Logo markanın görünen yüzüdür.

Logo, marka ruhuyla ve sektörüyle örtüşmelidir.

Başarılı bir logo tasarımı, kesinlikle akılda kalıcı olmalıdır. İyi bir logonun zihinlerde yer etmesi gerekir.


KURUMSAL RENK 



Renklerin psikolojik etkileri, markaların yaratmak istedikleri algılar için de asıl olan kaynaktır. İşte Melis Aldemir Design Workshop’da kurumsal kimlikte renk ve anlamlar böyle seslenir :

Kırmızı

Dikkat çekici, iddialı, iştah açıcı, heyecanı ve tutkuyu simgeleyen kırmızı çabuk karar almaya ve beklentileri arttırmaya teşvik edici bir etkisi vardır. Kırmızı, dikkat çekici bir renktir. Kırmızı renkteki kelimeler ve objeler insanların dikkatini hemen çeker.

Mavi

Güveni ve otoriteyi çağştırır mavi.  Çünkü güç itibar, liderlik ve başarı gibi kavramlarla da örtüşür. Bir nevi resmiyetin de göstergesi aslında.

Sarı

Kırmızı gibi dikkat çekici bir renk olan sarı, gün ışığını, sıcaklığı çağştırır. Mutluluk hissi yaratır. “Sizden, bizden, ailenizden” samimiyetini size aktarır.

Uyarıcı etkisi en fazla olan renk sarıdır. Gerçekten “çarpıcı” veya inovatif işler üreten firmalar için vazgeçilmezdir.

Yeşil

Çayır, çimen, ağaç gibi doğa temsilleri de yeşille çağştırıldığı için “çevre dostu”, “organik” algıları için birebirdir. Fakat doğal yaşamın belki de zıt sektörlerinde de bir telafi yöntemidir bu.

Pembe

Kadınsı bir renk olarak bilincimizin iliklerine işlemiş olan pembe, saflığı da temsil eder. Romantik ve narin bir renktir. Aynı zamanda sakinleştirici bir etkisi vardır. Araştırmalar gösteriyor ki, pembe insanları sakinleştirmekte ve kalpleri yumuşatmaktadır.

Mor

Asaletin rengidir. Gizemli bir yanı vardır morun; çünkü kırmızının sıcaklığı ile mavinin soğukluğunu taşır. Asil ve farklı bir çağşımı da olan mor, daha fantastik ya da sıra dışı kimlikler için uygundur.

Turuncu

Turuncu dışa dönük, heyecan ve mutluluk verici, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı ve iç açıcı bir renktir. Kırmızıdan sonraki en sıcak renk olan turuncu gösterişin ve şatafatın rengidir, fakat kırmızı kadar rahatsız edici değildir. Turuncu renk metabolizmayı hızlandırır. Canlılık, cesaret ve güven verir. Zihni harekete geçirir.

Gri

Siyah ve beyaz renklerin değişik oranlarda karıştırılması elde edilen bir renk olan gri, gözün en rahat algıladığı renklerden biridir. Alçak gönüllülüğü ifade eden, uzlaştırıcı ve denge unsuru olan bir renktir. Ciddiyet ve hareketsizliği çağştırır. Diplomatik ve ağır ortamlarda denge unsuru ve uzlaştırıcı olarak kullanılabilir.

 

Kurumsal kimliğe uygun yazı fontu seçerken, şirketin duruşunu, kimlere seslendiğini, sektörüne uygunluğunu bilmek gerekir. En iyi fontlar, hem demode olmayan hem de şirketin kurumsal kimliğine uygun olanlardır.

 

KURUMSAL KİMLİK KILAVUZU 

Kurumsal kimlik kılavuzu her marka ve firma için başucu eseridir.

Kurumsallığa ihtiyaç duyan her firmanın bu kılavuza ihtiyacı vardır. Logonuzun renk kodlarından kurumsal evraklarınıza, web sayfa standartlarınızdan sosyal medya yönetiminize kadar pek çok alanda bilgiyi içeriğinde barındırır.

• Kurumsal Kimlik Klavuzu, firmanın görünen yüzüdür.
• Ba
şarının en önemli unsuru markanın topluma bırakmış olduğu konum, karakter ve imajdır.
• Kimlik standartların bir strateji gibi kullanılması mü
şteri üzerinde güven yaratır.

Kurumsal Kimlik, bir kurumun ruhunu, kimliğini yansıtan görsel öğelerin bütünüdür. Markanın güven algısı oluşturabilmesi için olmazsa olmazların başında gelen kurumsal kimlik kılavuzu; logo tasarımından kartvizit tasarımına, antetli kağıt tasarımından cepli dosya tasarımına, diplomat zarf tasarımından ambalaj tasarımına, personellerin kıyafetinden araç giydirmeye kadar, kurumun tüm görsel öğelerini içermektedir.

 

 

YAŞAYAN MARKA İYİ BİR FİKİRLE BÜYÜR